tirsdag 31. august 2010

Ett snev av rusten Fransk landstil


Hei igjen alle kjære bloggvenner. Deilig å være tilbake i bloggverden. 
Må bare vise dere flere bilder fra min hage som jeg begynner å bli riktig så fornøyd med.

Rustne roser og sommerfugler, eviggrønne busker og trofaste Trulte poserer i solen.
Nydelige farger mot mitt hvite gjerde.




Trulte poserer villig mellom kulegran, einer og min store dekorative løkplante i forgrunnen. Nå er den full av svarte frø, men når den blomstrer ser det ut som vakre hvite kuler.
Har ennå ikke funnet ut hva den heter. 
Vet du det, så send meg noen ord.


Når regnet drypper så hardt at gresset nekter å gro, må en bruke fantasien.
Hvite runde stener samlet gjennom mange turer i fjæra 
dekker grus og sand og 
lyser flott opp blant det grønne.

Fantastiske lekre farger mot alt det hvite.


Lucky må selvfølgelig også få være med. Nå når min Kjære, eldstemann Marius og Farsan har fått på plass porten, kan Lucky også få luske fritt omkring i hagen.


I hjørnet ved porten er det kun midnattsol og dårlige forhold for blomster. Derfor ble dette min løsning. Zinkfagede kuler og hvite stenhjerter er kjøpt på Skeidar. Vaskefatet er Farmors gamle. Stativet er kjøpt hos brukthandleren. Mon tro om jeg skal male stativet hvitt?

Se mer på mulighetene
enn på vanskelighetene.
Grip hver dag
som en underlig gave til deg. 

Klem fra

1 kommentar:

Guro sa...

Så koselig på se deg tilbake igjen!!! Nydelige hjemmebilder du har lagt ut; koselig hage du har. Kjempekoselig å pusle med hage, og se de fine resultatene det gir.
Søt liten Trulte du har; jeg har også ei; bare at hun er en hund.
Herlig navn :-)
Gleder meg til å følge deg videre, og se noen av alle ideene som har boblet fram i sommer. Jeg har hatt en liknende sommer selv, malt huset på utsiden, verandaen og diverse annet ut, og veldig lite kort laging. Herlig å være i gang igjen :-)

Ha en herlig dag!!!
Klem Guro