onsdag 24. november 2010

Julestemning i mitt hvite hus

Nå er det bare noen dager til første søndag i advent og jeg har allerede kommet i julestemning. Litt tidlig kanskje, men etter å ha pyntet til hvit jul på jobb, klødde det i fingrene etter å begynne hjemme. Bilder fra mitt alternative hvite vintage juletreFriskhuset, får du se senere.


Har plukket tyttebær- og blåbærlyng satt dem i en vase og puttet hvite porselensroser i. 
Disse søte rosene fant jeg på Narvik Hagesenter



Her har mine strikkede Julegnomer fått plass sammen med rosa hyasinter. Den gamle krakelerte glassbollen er fylt med reinlav og søte små engler pynter opp.


Krans av tyttebærlyng pynter opp den gamle hvite døren.
Lucky har også lyst å være med. Hver gang matmor tar frem kamera, er han klar.



Grønn mose er også nettopp plukket inn fra skogen. Mosen er puttet oppi et gammelt sausenebb. En liten engel og telysestake i glass til å stikke oppi, passer perfekt. 


Etter å ha besøkt Hanna sin blogg Sjarmerende Jul, har jeg fått enda flere gode ideer på julepynt. 
Hun har en utrolig flott blogg som virkelig er verdt et besøk.

Jeg ønsker for i dag at 
vanskeligheter har tatt langfri
 og muligheter er på dagsorden!

Håper du også nyter førjulstida,
klem fra
PS. Jeg får snart tid til å lage kort igjen. Bare noen få dager til så.........

5 kommentarer:

soltroll sa...

Hei i natten!
Skal si du har pyntet flott . Kreativ du.... :-)) Fikk lyst å begynne å pynte her også. Men det blir nok bare med tanken. Her går det i forberedelser til utstilling.(Skal åpne den 2/12 og er IKKE i rute) Men må kose meg med noen små blogg runder innimellom. Ha en fin og enda mer kreativ uke.
Klem fra Merete

-Sanna- sa...

Koselige bilder.
Blir nok litt pynting til helgen her også.
Har et barnebarn på 3 år på ferie her og han vil nok sette pris på å være med å pynte litt.

Gunhild Kjerstad sa...

Dette var aldeles nydelig! Til og med hunden matcher interiøret:) Kjempefint, helt i min smak.

Anonym sa...

Där hade vi ju lingonriset i en vacker krans som du plockade en nydelig lördagskväll i Töttadalen i höst när vi möttes där. Mycket annan julpynt oxå!!

Anonym sa...

Karin det skulle vara mycket annan VACKER julpynt!!!
Kicki